VIII Setmana del Cineclubisme. 1 a 7 octubre 2021 a la Filmoteca de Catalunya

La Setmana del cineclubisme, és un dels principals esdeveniments del moviment cineclubista dels territoris de parla catalana. Com cada any, en aquesta edició es lliuraran els tres premis José Maria Nunes de la Federació catalana de cineclubs (FCC): “pel·lícula catalana de l’any”, “persona o entitat vinculada al cineclubisme” i “fet cineclubista de l’any”. A banda, cada dia es projectarà una pel·lícula diferent: la guanyadora del premi Quijote en L’Alternativa de 2019; un títol del catàleg de FilmoXarxa; un clàssic del segle XXI escollit per un cineclub; una obra seleccionada per la guanyadora del premi “persona vinculada al cineclubisme”; un film provinent del cineclubisme internacional; i, com obertura de tot plegat, el film català de l’any, escollit directament pels cineclubs.

Cada una de les sis sessions, comptarà amb la presentació de persones vinculades a la FCC, a les pel·lícules  i a la Filmoteca de Catalunya. Tindrem al director de “Josep”, l’Aurel en la inauguració de la setmana presentant la seva pel·lícula i debatent amb el públic. Per tots aquests motius, l’esdeveniment promet tardes molt especials que vindran de la mà amb el públic organitzat.

Agenda:
 Divendres 1 d’octubre
Hora: 20.00 – Sala Chomón

Lliurament dels premis José Maria Nunes de la FCC i projecció de la pel·lícula guanyadora com a millor pel·lícula catalana 2020, “Josep” d’Aurel

Josep

d’Aurel (França – Catalunya. 2020 – 82 minuts)

Febrer, 1939. Aclaparat per l’onada de republicans que fugen de la dictadura de Franco, el govern francès opta per confinar els espanyols en camps de concentració. En un d’aquells camps, dos homes, separat per un filferro de pues, traven una amistat. Un d’ells és Josep Bartoli, un dibuixant que lluita contra el règim de Franco

Presenten: El director de la pel·lícula i la presidenta de la FCC, Emma Fernández

Dissabte 2 d’octubre

Hora: 19.00 – Sala Laya

El segle XXI a la pantalla. Pel·lícula programada pel cineclub Olot

Columbus

De Kogonada. Estats Units 2017 – 104 minuts

Un home es troba atrapat a Columbus, Indiana, on el seu pare arquitecte està en coma. L’home coneix una jove que vol quedar-se a Columbus amb la seva mare, una addicta que s’està recuperant, en lloc de perseguir els seus somnis

Presenten: Representant de la FCC i Jep Costa, del cineclub Olot

Diumenge 3 d’octubre

Pel·lícula escollida per Quim Crusellas (guanyador del Premi José Maria Nunes de la FCC “persona vinculada al cineclubisme 2019”)

Kairo

Hora: 19.00 – Sala Laya

De Kiyoshi Kurosawa. Japó. 2001. 118 minuts

Fa temps que Michi, Yunko i Yabe no tenen notícies d’un amic. Quan Michi va a visitar-lo a casa el troba una mica estrany. Encara que ell diu trobar-se bé, a la poca estona es troba penjat de sostre. D’altra banda tenim a Ryusuke, que prova a connectar-se a internet per primera vegada, sense gaire èxit. Tot d’una el seu ordinador comença a entrar només a la xarxa, i apareix una estranya pàgina web, on apareixen torbadores imatges d’habitacions fosques i finalment un inquietant missatge: “Vols veure un fantasma?”.

Presenten: representant de la FCC i Quim Crusellas

Dimarts 5 d’octubre

El cineclubisme internacional en escena. País convidat: Equador

Big Bang

De Wilson Burbano  ( Drama- 2020 – 84’)

El condemnat Ni Pio, acusat d’haver-li arrencat la llengua al President de la República, a la seva cel·la construeix una espiral en el temps amb la pols que raspa de la paret i de manera simbòlica viatja cap les seves vides anteriors, on va formar part dels conqueridors espanyols que van assassinar l’inca Atahualpa, també dels centurions romans que van crucificar Crist, fins arribar a Adam, en un temps present en què l’arbre del paradís és bombardejat.

Presenten: Vídeo gravat del director de la pel·lícula i representant de la federació

Dimecres 6 d’octubre

Guanyadora de la Menció d’Honor del Premi Quijote de la FICC (Federació internacional de cineclubs) a L’Alternativa 2020

A Febre

De Maya Werneck Da-Rin, 2019, 98′ – Brasil

Justino, un indígena de 45 anys, treballa com a guàrdia de seguretat en el port de Manaus. Quan la seva filla es prepara per estudiar medicina a Brasília, Justino cau malalt a causa d’una misteriosa febre.

Presenta: Representant de la FCC i Salvador Matas del Acte Cambrils, jurat en el Premi Quijote de l’Alternativa

Dijous 7 d’octubre

Pel·lícula de la FilmoXarxa

Guest

De José Luís Guerin, 2010, 124′

El cineasta José Luis Guerín mostra les experiències viscudes durant un any com a convidat de diversos festivals de cinema, en què va presentar els seus treballs. Les seves aventures per ciutats desconegudes li van permetre retratar personatges i moments fugaços que van deixar en la seva càmera una petjada similar a la dels dibuixos improvisats amb un parell de traços. El resultat és un retrat de les gents que va conèixer, a l’apartar-se de les rutes habituals de les principals ciutats del món.

Presenten: Mireia Iniesta de la FCC i representant de la Filmoteca de Catalunya