Scroll down

Què és?

CONSULTA EL CATÀLEG

Amb el nom de FilmoXarxa, l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) crea la Xarxa Concertada de Pantalles Cinematogràfiques de Catalunya, acomplint el mandat que estableix l’article 24 de la Llei 20/2010, del 7 de juliol, del cinema. Filmoxarxa té per finalitat preferent contribuir a la difusió del cinema català i europeu, incrementar l’oferta cinematogràfica en llengua catalana i fomentar la cultura cinematogràfica a Catalunya, mitjançant l’exhibició de continguts programats d’acord amb els criteris que estableix l’article 25 de la Llei del cinema, a través de totes les pantalles cinematogràfiques gestionades per empreses i entitats públiques i privades que voluntàriament s’hi adhereixin, amb la voluntat que la seva oferta de programació arribi de manera equilibrada arreu del territori de Catalunya.

Així mateix, també té la finalitat de difusió de la cultura cinematogràfica al sistema educatiu establerta a l’article 45 de la Llei del cinema.

El projecte de FilmoXarxa, engegat l’any 2018, està liderat per la Filmoteca de Catalunya i l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), amb la complicitat de la Federació Catalana de Cineclubs, la Direcció General de Política Lingüística i l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

El catàleg de la FilmoXarxa consta entre d’altres de films inèdits a Catalunya, provinents sobretot de distribuïdores independents, o bé títols europeus i internacionals que es consideren d’interès cultural o artístic i que no tenen distribució comercial a Catalunya. han estat presentades a festivals prestigiosos. Sovint són obres que ens mostren la cara fosca de la realitat del nostre món però a vegades ho fan en clau de comèdia o acollint-se als esquemes del thriller. Són pel·lícules que venen de cinematografies potents i consolidades, com la francesa, l’alemanya i la britànica, però també de països que la nostra indústria oblida, com Estònia, Sèrbia i Eslovènia. A aquest paquet, s’hi afegeixen els Bàsics del Cinema Català restaurats per la Filmoteca de Catalunya i, també, diversos documentals proposats per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, títols de distribuïdores catalanes independents i produccions catalanes de tots els temps. Tots els films es projectaran a les pantalles adherides al projecte en versió original subtitulada en català i en format digital.

En la seva primera fase, formen part de FilmoXarxa els cineclubs adherits a la Federació Catalana de Cineclubs, que també s’encarrega de la gestió diària del projecte, però en el futur estarà oberta a altres entitats públiques o privades que acreditin la seva vinculació amb una sala d’exhibició homologada per la Llei del cinema.

Les obligacions bàsiques per adherir-se

-Els cineclubs han d’estar federats a la FCC. (Als estatuts hauria de constar la paraula CINECLUB (aquells cineclubs que als estatuts no hi consta, els haurien de modificar, penseu que no suposa cap canvi en l’essència de la vostra entitat) de moment els que no ho teniu podeu fer un acord de junta indicant que a la propera assemblea es faria aquesta modificació

-Signar un contracte d’adhesió

– Els cineclubs triaran les pel·lícules a exhibir d’entre la programació disponible, amb subjecció a les condicions particulars que s’especifiquin en relació amb cada títol i a les condicions restants que s’estableixin en el conveni.
– Es comprometen a exhibir un mínim de sessions en funció de la seva programació general anual
-Els Cineclubs que estableixin una col·laboració del seus usuaris en forma d’aportació econòmica per sessió no podran superar els imports establerts  a  Filmoteca de Catalunya
-En l’exhibició, promoció i difusió de les pel·lícules corresponents a la borsa de FilmoXarxa, els cineclubs adherits han d’exhibir el logotip de FilmoXarxa en un lloc visible situat a l’entrada de la Sala i en tots els suports de difusió de les mateixes que es derivin de les seves accions comunicatives.