CURS ONLINE.- CINEMA AUTO-REFERENCIAL: la narrativa del jo. Abril 2024

Imparteix el curs: Oscar Pérez, realitzador i professor de cinema. Curs de 10 hores. Una iniciativa de l’Escola Popular de Cinema de la FCC. Dilluns 8, 15, 22 i 29 d’abril 2024 a les 18,30h. Dues hores per sessió.

Si no pots assistir en directe pots accedir a les sessions igualment ja que es gravaran.

Qui no s’ha filmat a si mateix o ha estat filmat pels amics i familiars en tot tipus de situacions quotidianes? Filmar-se, fotografiar-se o gravar-se es gairebé un acte reflex que molts posem en pràctica cada dia i sense adonar-nos-en. Però l’art de l’autorepresentació també pot ser una manera molt natural, orgànica i amenaper conèixer les enormes possibilitats del llenguatge cinematogràfic, alhora que aprenem sobre nosaltres mateixos/es, sobre qui som i quin lloc ocupem al món. El curs tindrà una vessant teòrica, on explorarem els diferents gèneres associats al cinema en primera persona, i una vessant pràctica, on buscarem referents del passat i del present que ens puguin acompanyar i inspirar en una filmació voluntària que compartirem amb la resta del grup a la darrera sessió.

1ª sessió – 8 d’abril
Autorretrat. Recuperarem aquelles filmacions on l’exploració del propi rostre i del propi cos adquireixen un valor artístic. Aprendrem a observar-nos a nosaltres mateixos/es y reflexionarem sobre com ens veiem i sobre com ens veuen els altres.

2ª sessió.- 15 d’abril
Cine diari. Ens endinsarem en l’art d’enregistrar la pròpia quotidianitat. Aprendrem a donar un sentit cinematogràfic a les imatges i reflexions que ens acompanyen en el nostre dia a dia per tal de transcendir allò ordinari.

3ª sessió.- 22 d’abril
Cinema domèstic i familiar. Parlarem de les diferents formes d’auto-representació a partir de la filmació de familiars i amics. Aprendrem a reconèixer l’efecte mirall que es produeix quan volem explorar cinematogràficament persones properes.

4ª sessió.- 29 d’abril
Presentació de les filmacions voluntàries realitzades pels alumnes del curs. Farem un anàlisi grupal de les peces i les posarem en relació amb els gèneres i obres visionades i/o referides durant les anteriors sessions.

INSCRIPCIONS

Preus:

45€
35€ si pertanys a un cineclub federat. Has de posar-ho al formulari per tal poguem comprovar-ho

Omple el formulari aquí per inscriure’t

Fes la transferència a:
La Caixa
IBAN ES72 2100 3197 21 2200147117

Una vegada feta la transferència envian’s el comprovant a fcc@federaciocatalanacineclubs.cat. Fins no enviar el comprovant no donarem per finalitzar el procés d’inscripció.