El BCN FILM FEST es mou. Ozu & cineclubs

El Festival Internacional de Cinema de Barcelona-Sant Jordi (BCN FILM FEST), que celebrarà la vuitena edició del 18 al 26 d’abril de 2024, torna a oferir una part de la programació als cineclubs adherits a la Federació Catalana de Cineclubs. Les pel·lícules de la secció Imprescindibles, dedicada a clàssics del cinema d’autor, són la proposta del BCN FILM FEST per als cineclubs.

Per a l’edició de 2024 el protagonista de la secció Imprescindibles serà YASUJIRÔ OZU, amb motiu del 120 aniversari del naixement del gran cineasta japonés, que s’ha celebrat el 12 de desembre.

Els títols que, amb la col·laboració de Soichiku i Japan Foundation, presenta el BCN FILM FEST 2024 en aquesta selecció són:

1. HE NACIDO, PERO… (OTONA NO MIRU EHON – UMARETE WAMITA KEREDO,
1932)
2. UN ALBERGUE EN TOKIO (TÔKYÔ NO YADO, 1935)
3. HISTORIA DE UN VECINDARIO (NAGAYA SHINSHIROKU, 1947)
4. PRIMAVERA TARDÍA (BANSHUN, 1949)
5. PRINCIPIOS DE VERANO (BAKUSHÛ, 1951)
6. CUENTOS DE TOKIO (TÔKYÔ MONOGATARI, 1953)
7. CREPÚSCULO EN TOKIO (TÔKYÔ BOSHOKU, 1957)
8. FLORES DE EQUINOCCIO (HIGANBANA, 1958)
9. LA HIERBA ERRANTE (UKIGUSA, 1959)
10. BUENOS DÍAS (OHAYÔ, 1959)
11. OTOÑO TARDÍO (AKIBIYORI, 1960)
12. EL SABOR DEL SAKE (SANMA NO AJI, 1962)

Trobareu informació de totes aquestes pel·lícules en aquest arxiu:  Dossier OZU_BCNFILMFEST 2024_compressed.

Proposta per a Cineclubs

Dates de projecció per a Cineclubs: 1 de maig a 30 de juny de 2024

Projeccions: Cada Cineclub podrà oferir un màxim de dues projeccions en total (un títol amb dues projeccions o dos títols amb 1 projecció per cada títol).

Formats disponibles:

– DCP VOSCAT/VOSE: Totes les pel·lícules

– BLURAY: CUENTOS DE TOKIO (VOSE), PRIMAVERA TARDÍA (VOSE),
HIERBA ERRANTE (VOSCAT, VOSE) i HISTORIA DE UN VECINDARIO
(VOSCAT, VOSE).

Per conèixerles condicions poseu-vos en contacte amb nosaltres. Oferta únicament per a cineclubs federats

Contacte: Federació Catalana de Cineclubs (Olga Iglesias,
olga@federaciocatalanacineclubs.cat)

És recomanable que els Cineclubs confirmin abans del 15 de març de 2024 a la Federació Catalana de Cineclubs les pel·lícules que volen projectar.

El BCN FILM FEST farà difusió de les sessions dels Cineclubs adherides a aquesta proposta. El logotip de la Federació Catalana de Cineclubs serà inclòs a la web i al catàleg general del festival.