Curs Online de Cinema Oriental per Quim Crusellas
Totes les instruccions per matricular-te aquí
Les sessions:
ÀSIA ÉS NOM DE DONA. En aquesta classe farem un recorregut per la història del cinema asiàtic en femení. Parlarem tant de la implicació i presència de la dona en diferents cinematografies (destacant la xinesa, japonesa i índia), els drets i accés a la indústria cada vegada més normalitzats, i després destacaríem algunes figures femenines en el camp de la direcció, interpretació i la influència d’alguns corrents feministes en el panorama comercial dels últims anys. Aquí, podrem comptar amb la col·laboració de Charleen Cheng, xinesa, membre de l’equip del Festival Nits de cinema oriental de Vic.
ÀSIA, CONTINENT INDEPENDENT. En aquesta classe descobrirem que el cinema independent asiàtic ha existit des de gairebé sempre, amb un recorregut alternatiu al cinema comercial, però molt sòlid i amb la capacitat de convertir-se en megàfon de l’escena contra-cultural o funcionar com eina de denúncia social i política de molts països. Viatjarem pel cinema indi més indie (amb Satyajit Ray i tot el cinema neorrealista posterior), el cinema madness del Japó, amb paral·lelismes al cinema de sèrie Z occidental i la recent, i curiosa, absorció de temàtiques i talent d’aquesta indústria alternativa i radical al mainstream (Takashi Miike, Sion Sono, etc). També parlarem de la necessària visualització del cinema LGTB als últims anys a l’Àsia, amb països clarament productors d’un cinema igualitari com Taiwan i Tailàndia, i d’altres que s’hi van afegint a través dels moviments socials i fins i tot governamentals, com l’Índia.