CINECLUB DIÒPTRIA DE FIGUERES. I MOSTRA DE CINEMA ÀRAB I DEL MEDITERRANI DE FIGUERES

Cita alt empordanesa amb la filmografia àrab. Del 22 de setembre a l’1 d’octubre de 2011 al Museu de l’Empordà de Figueres

La mostra obre una finestra a la cinematografia àrab amb la projecció de cinc títols de Palestina, Algèria, Marroc, Síria i Tunísia.

Per primera vegada, i mercès al suport del Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació al Desenvolupament de l’Ajuntament de Figueres, la filmografia àrab arriba l’Alt Empordà amb cinc títols de ficció i documentals compromesos amb la realitat que envolta els seus realitzadors, apropant al nostre país produccions de difícil cabuda als circuits comercials. La mostra, sense caràcter competitiu, està organitzada per l’ONG Sodepau i el Cineclub Diòptria amb l’objectiu d’afavorir la difusió i promoció del cinema àrab i mediterrani a Catalunya per tal de trencar tòpics sobre el món àrab i fomentar l’intercanvi professional i cultural entre cineastes.

La Mostra La Mostra de Cinema Àrab i Mediterrani de Catalunya neix l’any 2006 com un projecte cultural independent amb una clara voluntat d’incidència social i de la mà del treball conjunt de dues entitats, l’Associació CineBaix i Sodepau, que aporten cadascuna la seva experiència i el seu bagatge per fer possible aquesta iniciativa. Compta també amb el suport de Beirut DC, una associació de professionals del cinema del Líban, organitzadors del prestigiós festival Ayam Beirut Cinema’iya.

La Mostra de Cinema Àrab i Mediterrani de Catalunya omple un buit en el panorama cultural a Catalunya. La inexistència d’un certamen d’aquestes característiques representava una mancança important, que al marge dels criteris artístics i culturals pot permetre apropar a la ciutadania d’aquí les problemàtiques que afecten aquests països que ens són tan propers geogràfica, històrica i culturalment.