Tornen les xerrades cineclubistes. La producció de cinema a Catalunya.

Tres protagonistes de la producció de cinema català ens acompanyaran per comentar-nos sobre els secrets de la producció de cinema al nostre país. Tindrem tres figures capdals

LLUÍS MIÑARRO.- Reconegut director i productor de cinema independent (ha produït A José Luis Guerin, Marc Recha, Apichatpong Weerasethakul i Manoel de Oliveira, entre molts d’altres). Ha estat jurat a nombrosos festivals. El 2010 va rebre el Premi Ciutat de Barcelona.  FILMOGRAFIA Love Me Not (2019), Stella Cadente (2014, D’A 2014), Blow Horn (2009), Familystrip (2009)

TONO FOLGUERA.- Tono Folguera té una trajectòria de més de 20 anys en la producció de documentals i ficcions. És fundador de la productora Lastor Media i Vilaüt Films i ha acompanyat directores i directors com Clara Roquet, Carla Simón, Carles Marques-Marcet, Agustí Villaronga, Elena Martín Gimeno, Mikel Gurrea, Marcel Barrena, Mounia Akl i Carles Bosch. Recentment, ha guanyat l’Ós d’Or del Festival de Berlín 2022 per la pel·lícula Alcarràs de Carla Simón. Entre els principals mèrits destaquen 3 Premis Goya de l’Acadèmia de Cinema Espanyola, 9 Premis Gaudí de l’Acadèmia Catalana de Cinema i 3 nominacions als European Film Awards. La seva darrera producció, Creatura (Elena Martín Gimeno), ha estat seleccionada a La Quinzaine des Cinéastes del Festival de Cannes.

MIRIAM PORTE.- Productora audiovisual, fundadora de Distinto Films. Entre els seus projectes cinematogràfics més destacats trobem “Vasil” (Secció Oficial al Festival de Varsovia i SEMINCI), “Sis dies corrents” (Secció Oficial al Festival de Locarno 2021 i guanyadora de l’Espiga de Plata a SEMINCI), “Suc de Síndria” (Goya a millor curtmetratge 2020), o ’Forastera’ de Lucía Aleñar (Sección Oficial en la Semana de la Crítica de Cannes).

“Els nens salvatges” (Biznaga d’or al Festival de Màlaga 2012 i nominada a tres Premis Goya), “El Gran Vázquez” (Secció Oficial al Festival de Sant Sebastià 2010), “Yo” (Guanyadora del premi FIPRESCI al Festival de Rotterdam 2007).

Les seves produccions televisives segueixen una marcada línia editorial, explicar històries de dones no prou reconegudes –com Clara Campoamor, Concepció Arenal, Margarida Xirgu, Elisabeth Eidenbenz o Frederica Montseny- per apropar-les a un públic majoritari.

És sòcia fundadora i presidenta d’honor de Dones Visuals.