Notícies,Uncategorized

Programació de la X Setmana del Cineclubisme a la Filmoteca de Catalunya. 3-8 octubre 2023

En aquest 10è aniversari de la Setmana del cineclubisme a la Filmoteca de Catalunya us proposem un seguit de pel·lícules que volen mostrar l’empempta del moviment cineclubista. Tindrem dues “cartes blanques”: Carla Simón ens presentarà “Pastorali” de Otar Iosselani i Pere Portabella programa la bogeria de “Hellzapoppin”. la Federació italiana de cineclubs ens convida a veure un clàssic dels 60′, “Fuoco” de Roberto Lazzarini. Tindrem una sessio homenatge als 20 anys del Festival de Cinema Oriental de Vic i tindrem també el Premi Quijote de la Federació Internacional de Cineclubs de l’any passat al Festival de Cinema Independent de Barcelona L’Alternativa “Une vie comme une autre” de Faustine Cros. Clourem la setmana amb la proposta del “Clàssic del segle XXI” que ens fa el Club Cinema Castellar del Vallès amb “Paraíso” de Andrey Konchalovsky.

Dimarts 3 d’octubre 2023 / 20.00 h

Lliurament dels Premis Jose Maria Nunes de la Federació Catalana de Cineclubs

PASTORALI (URSS 1975) 94 minuts
Sala Chomón
Sessió programada per Carla Simón, directora d’Alcarràs, premi Nunes 2023 a la millor pel·lícula catalana.
Presenta Carla Simón.

Direcció i guió: Otar Iosseliani
Repartiment: Nana Iosseliani, Tamar Gabarashvili, Mikhail Naneishvili, Nukri Davitashvili

Sinopsi
Un grup de músics es trasllada al camp per assajar en un clima de tranquil·litat, però el bucòlic escenari que buscaven amaga profunds conflictes humans.

Dimecres 4 d’octubre 2023 / 18.00 h

Hellzapoppin (Loquilandia) (EUA 1941) 84 min.
Sala Laya
Sessió programada per Pere Portabella, premi Nunes 2022 a la persona vinculada amb el cineclubisme

Direcció H.C.Potter
Guió: Nat Perrin, Warren Wilson. Musical: Alex Gottlieb
Intèrprets: Ole Olsen, Chic Johnson, Martha Raye, Hugh Herbert.

Sinopsi
Dues estrelles del vodevil estan rodant una pel·lícula, però el director no n’està satisfet. Per acontentar-lo, decideixen contractar un guionista jove de desbordant imaginació

Dijous 5 d’octubre 2023 / 18.00 h

Fuoco!  (Itàlia 1968) 87 min.
Sala Laya
Sessió programada per la Federació Italiana de Cineclubs.
Presenta en vídeo Roberto Lazzerini.
Direcció i guió: Gian Vittorio Baldi

Intérprets: Lidia Biondo, Mario Bagnato

Sinopsi: En un país no especificat d’Itàlia, Mario s’ha tancat dins de la casa juntament amb la Lidia i una nena, armats fins a les dents, per motius que no es revelaran durant la pel·lícula. A l’interior de la casa, el cadàver d’una dona gran, la identitat de la qual no serà revelada, però que probablement, com es desprèn de les poques paraules pronunciades per Lidia, va ser assassinada pel mateix Mario.

Divendres 6 d’octubre 2023 / 18.00 h

A beauty carved in time + Butterflies
Sala Chomón
Sessió homenatge 20è aniversari del Festival Nits de Cinema Oriental.

A beauty carved in time (Xina, 2023) 11 min.
Dirección: Yang Zi

Sinopsi: Un vell aficionat al cinema lluita amb la seva memòria, tot repassant les pel·lícules de (i amb) el seu ídol, Jackie Chan. Lírica obra sobre el pas del temps protagonitzada per un Jackie Chan, en què demostra el seu talent interpretatiu més enllà de les coreografies d’acció. Una emotiva carta d’amor al cinema.

Butterflies (Taiwan 2020) 43 min.
Direcció: Albert Ventura
Intèrprets: Han Ning, Yu Pei-Jen

Sinopsis: En un futur proper, Taiwan ha estat ocupada i convertida en una mera província dins un imperi opressor. Després de ser acusada pel règim d’ocultar la família rebel, Yu escapa de la presó. Perseguida per les autoritats, la seva missió és trobar Lien, una noia que la pot ajudar a escapar de Taiwan.

Dissabte 7 d’octubre 2023 / 20.00 h

Une vie comme une autre. (França 2022). 68 min. Documental
Sala Laya
Menció d’honor del premi Don Quijote de L’Alternativa 2022. Presenta Fran Fernández, del Cineclub Cinema del Diable de Martorell i membre del jurat.

Direcció i guió: Faustine Cros

Sinopsi: El meu pare va immortalitzar a les filmacions familiars els moments més bells de la seva vida, mentre que les dificultats de la meva mare incidien en el punt cec de les seves imatges. Avui les torno a visitar per explicar una història diferent: la d’una dona que veu com el seu paper de mare li treu la llibertat pas a pas.

Diumenge 8 d’octubre 2023 / 20.00 h

Paraíso (Rússia 2016) 130 min.
Sala Laya
Clàssic del segle XXI escollida pel Club de Cinema de Castellar del Vallès. Presenta Galia Castelló, membre del cineclub.

Direcció i guio: Andrei Konchalovsky
Intèrprets: Yuliya Vysotskaya, Christian Clauss, Philippe Duquesne

Sinopsi: Segueix els passos de tres persones els camins dels quals es creuen en els terribles temps de la II Guerra Mundial. Olga és una aristòcrata russa membre de la Resistència Francesa que és arrestada per la policia nazi per ocultar dos nens jueus durant una batuda.