Premiats amb el Premi Jose Maria Nunes de la FCC 2022

El jurat dels Premis Jose Maria Nunes 2022, que atorga la Federació Catalana de Cineclubs en honor a l’intrèpid cineasta barceloní, ha estat format per Mireia Iniesta, vicepresidenta de la FCC, Anna Lati, membre del Cineclub Cinema del Diable de Martorell, i Xavi Lezcano, codirector del festival Americana i distribuïdor de cinema.

El premi a la persona vinculada als cineclubs és per a Pere Portabella, del qual el jurat en destaca la seva activitat ininterrompuda com a director i productor, la seva rellevància històrica i la seva proximitat amb els cineclubs, on ell i el seu cinema ha estat sempre molt presents. El premi al fet cineclubista de l’any és pel Cineclub Manresa, que el 2021 va organitzar actes commemoratius del 125è aniversari de la primera projecció cinematogràfica a la ciutat i del 60è aniversari del rodatge de la pel·lícula Plácido, tot col·laborant amb altres entitats i “mantenint viva la flama del cineclubisme”. Finalment, per votació dels cineclubs federats, el premi a la millor pel·lícula catalana de l’any se l’ha endut Sis dies corrents, de Neus Ballús.

Tots ells recollir+an el premi el proper dimarts 4 d’octubre 2022 a la Filmoteca de Catalunya