Notícies,Uncategorized

Premi cineclubista a l’Americana!!!

El jurat conformat per: Lourdes Feixa del Cineclub Barcelona Espai de Cinema, Jep Costa del Cineclub Olot i la Cristina Hage de l’Associació Cultural Gualba Creactiva han atorgat el premi Cineclubista de l’Americana Film Fest a “Les rayons gamma” de Henry Bernadet. Segons el jurat:

“Los rayos gamma de Henry Bernadet és un film que té la joventut dels seus protagonistes i la vitalitat realista de la societat quebequesa. Tracta temes que transcendeixen més enllà de la pel·lícula, com són el racisme, els desitjos, les frustracions i l’amistat. Una història que transmet allò que és el cinema, un reflex del món actual.”

La pel·lícula viatjarà per diferents localitats de Catalunya amb la Route66

Les rayons gamma  (2023). 101 min. Canadà

Direcció: Henry Bernadet. Guió: Henry Bernadet, Nicolas Krief, Isabelle Brouillette
Repartiment: Chaïmaa Zineddine Elidrissi, Chris Kanyembuga, Hani Laroum, Océane Garçon-Gravel, Yassine Jabrane, Rayan Amahrit, Meriem Benachenchou, Naoufel Chkirate, Jamin Chtouki, Sandrine Cloutier, Gulistan Demir, Laurent Déry-Lauzier, Samy Ghezali

Presentada a la secció “Nous Directors” del festival de Sant Sebastià, Les rayons gamma radiografia la Mont-real racialitzada a partir de les aventures de quatre adolescents d’ascendència àrab i africana: Fatima, Naïma, Abdel i Toussaint.

La recerca de l’amor i l’amistat, la precarietat laboral i l’acceptació del passat familiar són alguns dels temes que tracta la pel·lícula de Henry Bernadet: Un film que pretén mostrar la veritat de les barriades de Mont-real i que aporta un llamp d’esperança a una realitat estigmatitzada per la societat i els mitjans.

A estones hipnòtica, a estones incòmoda i en altres divertida, Les rayons gamma farà les delícies dels que van descobrir amb delit joies dels darrers anys del festival com són War Pony (Americana 2023) o Chicuarotes (Americana 2020).