Jurat IFFS a l’Alternativa 2022

La Federació catalana de cineclubs organitza el Premi Quijote de la Federació Internacional de Cineclubs. L’Alternativa és l’únic festival a l’Estat espanyol que l’otroga.

Aquest any el jurat està composat per

Tiziana Spadaro

Nascuda a Mòdica el 1974, es va graduar en Història del Cinema Italià a la Universitat de Bolonya. Organitzadora d’esdeveniments i operadora cultural, ha concebut i dirigit nombrosos projectes en l’àmbit cinematogràfic amb coneixements sobre malalties socials, poesia, animació, cinema experimental, machinima i alimentació. És directora del Festival Internacional de Cinema i Poesia “Versi di Luce” i actualment és vicepresidenta de la F.I.C.C. (Federació Italiana de Societats Cinematogràfiques)

Martha Otte

Nascuda el 1951 a Califòrnia, EUA, va emigrar a Noruega el 1974. La passió de Martha per seleccionar i presentar pel·lícules per al públic es va despertar quan es va incorporar a la junta del Tromsø Film Club el 1993. Va arribar a ser presidenta del Consell. de la Federació Noruega de Societats de Cinema de 1996 a 2002. Va començar a treballar al Festival Internacional de Cinema de Tromsø (TIFF) el 1998 i es va convertir en directora del festival el 2004. Des que es va retirar d’aquest càrrec el març de 2020, ha continuat sent actiu professionalment en diverses funcions, entre d’altres com a consultor principal de cinema a nivell regional a The Cultural Backpack, el programa de Noruega per apropar l’art i la cultura a tots els alumnes. Martha té experiència dels jurats FICC a Berlín, Cottbus, Karlovy Vary i Locarno, entre d’altres. Va liderar la iniciativa per establir el primer jurat FICC a Noruega al TIFF l’any 2002

Francisco Javier Fernández

Graduat en Humanitats i Estudis Socials per la Universitat de Castella-La Manxa. Màster en Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporani a la Universitat Pompeu Fabra. Membre del Cineclub Cinema del Diable [Martorell]. Col·laborador al bloc Una tumba para el ojo i al canal de YouTube Uncut Entrevistas.

Tiziana Spadaro

Born in Modica in 1974, she graduaded in History of Italian Cinema at University of Bologna. Event organizer and cultural operator, she has conceived and directed many projects in the cinematographic field with insights into social disease, poetry, animation, experimental cinema, machinima and food. She is director of the International Festival of Cinema and Poetry “Versi di Luce” and she is currently vice president of F.I.C.C. (Italian Federation of Film Societies)

Martha Otte

Born 1951 in California, USA, immigrated to Norway in 1974. Martha’s passion for selecting and presenting films for an audience was awakened when she joined the board of the Tromsø Film Club in 1993. She went on to become Chairman of the Board of the Norwegian Federation of Film Societies from 1996 to 2002. She started working for the Tromsø International Film Festival (TIFF) in 1998 and became director of the festival in 2004. Since she retired from that post in March 2020, she has continued to be professionally active in various roles, among others as lead film consultant at the regional level in The Cultural Backpack, Norway’s program for bringing art and culture to all pupils.
Martha has experience from FICC juries in Berlin, Cottbus, Karlovy Vary and Locarno, among others. She lead the initiative to establish the first FICC jury in Norway at TIFF in 2002.

Francisco Javier Fernández

Graduate in Humanities and Social Studies from the University of Castilla-La Mancha. Master’s Degree in Contemporary Film and Audiovisual Studies from the Pompeu Fabra University. Member of the Cineclub Cinema del Diable [Martorell]. Contributor to the blog Una tumba para el ojo and the YouTube channel Uncut Entrevistas.