Notícies,Uncategorized

CURS OLINE. Muntadores, la cara B de la Història del Cinema

Muntadores, la cara B de la història del  cinema

“La primera responsabilitat d’un muntador és sens dubte la història, seguida de prop pel director (…) Els directors a vegades estan tan a prop que no veuen”.

Anne V. Coates

16, 23 i 30 de maig 2022 – 18.30h – Dues hores cada sessió

Programa:

L’objectiu del curs és analitzar la influència del treball de les muntadores en les diferents etapes de la història del cinema, a través de les seves tècniques, i veure com van crear noves tendències i van ajudar a la transformació del setè art. La metodologia girarà al voltant de l’anàlisi del muntatge d’una selecció d’escenes de cada una de les etapes seleccionades.

1.- La primera sessió es centrarà en les “costureres” de l’etapa del cine mut i l’adaptació al sonor: Viola Lawrence, La reina Kelly (1932) Eric Von Stroheim, Margaret Booth,  George Cukor, Barbara McLean, All about eve (1950) Joseph L. Mankiewicz, etc..

2.- La segona sessió explorarà les editores dels grans estudis i les soviètiques: Viola Lawrence, La dama de Shangai (1947) Orson Welles, Barbara McLean, All about eve (1950) Joseph L. Mankiewicz Anne Bauchens, Los diez mandamientos (1956) Cecil B. DeMille,  Esnif Shub, Caída de la dinastía Romanov (1927) Esnif Shub, Elizaveta Svilova, El hombre de la cámara (1929) Dziga Vertov, El triunfo de la voluntad (1935) Leni Rifenstal, etc..

3.- La tercera sessió serà sobre el Nou Hollywood i el cinema contemporani: Dede Allen, Bonnie and Clyde (1967) Arthur Penn, Tarde de Perros (1975) Sydney Lumet Telma Schoonmaker, Verna Fields, Tiburón (1975) Spilberg, Uno de los nuestros (1990) Martin Scorsese, etc…

Professora:

Mireia Iniesta, Crítica de Cinema i Professora d’Història del Cinema

Preus:

35€
25€ si pertanys a un cineclub federat. Has de posar-ho al formulari per tal poguem comprovar-ho

Omple el formulari aquí per inscriure’t

Fes la transferència a:
La Caixa
IBAN ES72 2100 3197 21 2200147117

Una vegada feta la transferència envian’s el comprovant a fcc@federaciocatalanacineclubs.cat. Fins no enviar el comprovant no donarem per finalitzar el procés d’inscripció.