BCN FILM FEST ES MOU!! CICLE WIM WENDERS A DISPOSICIÓ DELS CINECLUBS FEDERATS

El Festival Internacional de Cinema de Barcelona-Sant Jordi (BCN FILM FEST), que celebrarà la setena edició del 20 al 28 d’abril de 2023, torna a oferir una part de la programació als cineclubs adherits a la Federació Catalana de Cineclubs. Les pel·lícules de la secció Imprescindibles, dedicada a clàssics del cinema d’autor, són la proposta del BCN FILM FEST per als cineclubs.

Per a l’edició de 2023, el festival ha preparat un homenatge al director Wim Wenders. L’autor de “Paris, Texas” ha marcat diferents generacions d’aficionats al cinema i forma part del grup d’escollits que amb les seves imatges han aconseguit contagiar l’amor per les pel·lícules. Wenders és, en definitiva, un dels grans directors que tenen la capacitat i el poder de crear i formar nous cinèfils.

Els títols que, amb la col·laboració de la Fundació Wim Wenders, presenta el BCN FILM FEST 2023 en aquesta selecció són:

1.- EL MIEDO DEL PORTERO ANTE EL PENALTI (DIE ANGST DES TORMANNS ELFMETER, 1971)
2.- ALICIA EN LAS CIUDADES (ALICE IN DESN STÄDTEN,1974)
3.- EL AMIGO AMERICANO (DER AMERIKANISCHE FREUND, 1977)
4.- EL ESTADO DE LAS COSAS (DER STAND DER DINGE, 1982)
5.- PARIS, TEXAS (PARIS, TEXAS, 1984)
6.- CIELO SOBRE BERLÍN (DER HIMMEL ÜBER BERLIN, 1987)
7.- HASTA EL FIN DEL MUNDO (BIS ANS ENDE DER WELT, 1991) Director’s cut, 1994
8.- ¡TAN LEJOS, TAN CERCA! (IN WEITER FERNE, SO NAH!, 1993)

9.- LISBOA STORY (LISBON STORY, 1994)
10.- BUENA VISTA SOCIAL CLUB (BUENA VISTA SOCIAL CLUB, 1999)
11.- THE MILLION DOLLAR HOTEL (THE MILLION DOLLAR HOTEL, 2000)
12.- PINA (PINA, 2011)

Trobareu informació de totes aquestes pel·lícules en el Dossier WIM WENDERS

Cada Cineclub podrà oferir un màxim de dues projeccions de cada pel·lícula.

Formats disponibles:
– DCP VOSE: Totes les pel·lícules
– Blu-ray VOSE: Alicia en las ciudades / El amigo americano /Paris, Texas / Cielo sobre Berlín/ Buena Vista Social Club/ ¡Tan lejos, tan cerca!

Cost: Sense lloguer

Contacte:
Federació Catalana de Cineclubs
Olga Iglesias (olga@federaciocatalanacineclubs.cat)

És recomanable que els Cineclubs confirmin abans del 15 de març de 2023 a la Federació Catalana de Cineclubs les pel·lícules que volen projectar.

El BCN FILM FEST farà difusió de les sessions dels Cineclubs adherides a aquesta proposta.