​2a SETMANA DEL CINECLUBISME CATALÀ A LA FILMOTECA DE CATALUNYA. Del 8 al 16 de setembre 2015

El cineclubisme d’avui és basa en la formació del públic en una societat canviant i participativa. Persones que es posen d’acord per veure i “viure” els films de manera col·lectiva. Els cineclubs són els responsables que el cinema arribi arreu del territori i fan una tasca imprescindible en la formació del públic, que cada cop busca més un valor afegit en l’experiència de veure cinema.

Els cineclubs proposen als seus espectadors films que aporten alguna cosa més que entreteniment. Les projeccions d’aquesta setmana del cineclubisme a la Filmoteca de Catalunya són una mostra d’aquest treball constant, i poc visible pels espectadors més urbans. Les propostes dels cineclubs d’aquest programa tenen un component social, de proximitat i alhora obren la nostra mirada al món.

Dimarts 8 de setembre- 18.30h. Sala Laya. Sessió presentada pel Cineclub Vilafranca

Pelican’s Watch. Grècia, 2011, 60’, Documental- VOSC

Dimecres 9 de setembre18.30h– Sala Laya. Sessió presentada pel Cineclub Sala 1 de Vilanova i la Geltrú

El invierno de Pablo. Escòcia-Espanya. 2012. Documental, 76 min. VO. Español

Dijous 10 de setembre- 18.30h. Sala Laya. Sessió presentada epl cineclub de l’Ass. D’Enginyers de Barcelona. (+ Debat) “El cineclubisme d’avui: formació del públic en una societat canviant i participativa"

Joaquim Jordà i … 2001. VO Català. Documental. 78 min

Divendres 11 de setembre. 21:30 h. Sala Laya. Sessió presentada pel cineclub Vic.

Graceland Tagàlog (v.o.s.c) / Filipines, 2013, 84 min

Dissabte 12 de setembre – 19h- Sala Laya. Sessió presentada pels Amics del cinema de la Vall de Ribes.

Vencidxs. Espanya. 2013. VO. Español, Català, Euskera, Gallec. Documental. 102 min

Diumenge 13 de setembre- 19h. Sala Chomón. Sessió presentada pel Cineclub ManresaSempre una extranya (2008) de Laia Ramos.

Die Müllhalde (2009) de Joan Jordi Miralles

La botiga del Joan i la Lina (2010) de Laia Olivé

Intercanvis (2011) de Guillem Lafoz

Catalunya. Documental. 67´

Dimarts 15 de setembre- 21.30h – Sala Laya. Sessió presentada pel Cineclub La Lira de Roquetes.

Buda. Catalunya.2013. VO Català. Documental. 77 minuts

Dimecres 16 de setembre- 20:00 h. Sala Chomón. Sessió presentada per la Federació catalana de cineclubs i els Amics del Cinema de la Vall de Ribes.Sessió Doble

Determinants de la Salut. El negoci de la vida

Catalunya. 2013. VO Català. Documental. 67 min