10 de maig. Dia Internacional del Públic

La massacre de l’Astor Place es va produir el 10 de maig de 1849 a l’Astor Opera House, ja demolit, a Manhattan i va deixar entre 22 i 31 morts, i més de 120 persones ferides. Va ser el més mortífer fins a aquella data d’una sèrie de disturbis cívics a Manhattan, que generalment van enfrontar immigrants i nadius nordamericans entre ells, o junts contra els rics que controlaven la policia de la ciutat i la milícia estatal.
El motí va provocar el major nombre de víctimes civils a causa de l’acció militar als Estats Units des de la Guerra d’Independència dels Estats Units, i va provocar un augment de la militarització de la policia (per exemple, entrenament en control d’avalots i porres més grans i pesades). La seva ostensible gènesi va ser una disputa entre Edwin Forrest, un dels actors nord-americans més coneguts d’aquella època, i William Charles Macready, un actor anglès igualment notable, que va girar en gran mesura al voltant de quin d’ells era millor que l’altre per interpretar els papers principals. de Shakespeare.
Aquesta acció contra el públic organitzat va donar peu a que la IFFS International federation of film societies escollís aquest dia com el “Dia del Públic”. Casualment és també la data de naixement d’un dels nostres més estimats i pioners cineclubistes a Catalunya, Miquel Porter i Moix