UNA PROPOSTA "INFERNAL" ALS CINECLUBS: LAS MARIMBAS DEL INFIERNO

Us volem proposar la premiada pel·lícula del guatemalenc Julio Hernádez Cordón. Las Marimbas del infierno. (Guatemala/França/Mèxic, 2010, 73’). Adjuntem dossier

Es tracta del seu segon llargmetratge i ha sigut una de les pel·lícules llatinoamericanes més aclamades a festivals internacionals durant el 2011. Amb un equip reduït, el director va donar forma a un film que coqueteja entre la ficció i el documental, creant un context per treballar amb personatges reals dins del guió escrit pel director. Sinopsis: Don Alfonso, un “marimbero” extorsionat per la mara, i Blacko, roquer i metge, satànic i evangèlic, s’uneixen amb un objectiu en comú: aconseguir fusionar el so tradicional de la marimba amb la potència del heavy metal. El resultat és un film humanista, dotat d’humor, que tracta temes universals de l’amistat, creativitat, supervivència a la Guatemala contemporània.

Us presentem diverses opcions a tenir en compte:

1.- Projecció. Únicament la projecció del documental

2.- Projecció + concert de Marimba (Dos marimberos que al final de la projecció fan un concert de marimba – veure preus).

3.- Projecció + concert de Marimba i grup de Heavy Metal. Aquí es tractaria de sumar un grup de Heavy Metal local que, a l’igual que a la pel·lícula, interpretés alguna peça conjunta. El grup de Heavy ho haurieu de buscar vosaltres entre els joves músics locals.