Una nova proposta "Yo estoy con la novia"

El cineclub Igualada vol proposar-nos aquest documental no estrenat a l’estat i que tracta sobre els refugiats siris d’una forma original. La peli ha estat al IDFA i al Festival de Venècia

Sinopsi: Un dia qualsevol d’octubre de 2013, 01:00 jove periodista italià, Gabriele del Gran i un poèta palestí, Khaled Soliman A l’Nassiry conversaven a l’estació de tren de Milà. Atret per les seves paraules en àrab, Abdallah Sallam, un jove acabat d’arribar de Yarmouk el campament de refugiats palestins a Damasc (Síria), es va acostar per preguntar-los per algun tren que el portés fins a Estocolm. Buscava una pista que li s’aproximés a una nova vida. Enrere deixava la guerra, el setge de Yarmouk, la destrucció provocada pel règim d’Al-Assad i Daesh; però també un naufragi del que es va salvar fins a arribar a Lampedusa. Abdallah, igual que milers de supervivents més, volia despertar d’aquest malson en alguna ciutat del nord d’Europa. El tren que esperava no existia. Tot i això, van buscar una alternativa per arribar al seu destí i que al seu torn servís a altres companys d’anhel. Com aconseguir-ho? Com burlar les tanques, límits i controls des de Milà a Estocolm? A través d’una estratègia molt particular: la celebració d’un fals seguici nupcial.

Suports: BR/DVD o arxiu descarregable

més info a la plana web http://www.iostoconlasposa.com/