UNA NOVA PROPOSTA DEL PROGRAMA "PER ESTRENAR": ELS TERRATS DE MERZAK ALLOUACHE

Hi ha pel·lícules de qualitat, presents a Festivals internacionals de prestigi que no s’estrenen a les sales comercials, i que fins i tot han estat premiades. Amb tot, no interessen als distribuïdors comercials, i conseqüentment no tenen l’oportunitat d’arribar al públic. Una franja de públic, àvida d’un cinema especial, mereix gaudir de pel·lícules diferents.

Des de la Federació Catalana de Cineclubs, amb la complicitat de diversos cineclubs i de la Filmoteca de Catalunya, proposem un circuit per aquests títols inèdits i sense estrena comercial a Espanya, i que es presentarien en exclusiva, en versió original subtitulada. Amb una freqüència d’un film cada trimestre, aquests cineclubs es comprometen a projectar les primeres quatrepel·lícules del projecte, amb la convicció d’anar sumant punts d’exhibició.

Una vegada més, la Mostra de Cinema Àrab i Mediterrani de Catalunya i la Federació Catalana de Cineclubs s’han unit per donar a conèixer al públic cineclubista una de les pel.lícules més aplaudides pel públic de la Mostra a la darrera edició.

En aquesta ocasió la pel.lícula escollida és “Els terrats” la darrera pel.lícula del realitzador argeliá Merzak Allaouache, el director de la cèlebre “Bab El oued city”. Presentada en première a la 70ª edició del Festival de Venècia (2013) i recentment estrenada a França amb molt bona acollida per part de la crítica (6 de maig del 2015).