UN NOU PROGRAMA DE SESSIONS DE FILMOTECA: "ESMALT I BETUM. MEMÒRIA CINEMATOGRÀFICA DE CATALUNYA"

"Esmalt i betum. Memòria cinematogràfica de Catalunya" és un muntatge d’una hora de durada produït i realitzat per l’equip de la Filmoteca de Catalunya a partir d’escenes procedents de 150 films dipositats a l’Arxiu de la Filmoteca de Catalunya.

Hi ha des de pel•lícules dels orígens fins a films molt recents, sense distinció entre documentals i ficcions, formats professionals i amateurs, noticiaris o filmlets publicitaris i també animació.

La intenció d’aquest muntatge no és fer una història del cinema català ni de Catalunya a través del cinema, tot i que ambdues vessants formen part d’un muntatge que evoca múltiples memòries: paisatges que el temps ha modificat en diverses proporcions, personatges emblemàtics de la nostra identitat, actors que han encarnat les ficcions que ens han emmirallat amb la realitat o accions i situacions que van des del treball fins a diverses formes de lleure.

Qui vulgui, pot veure aquest film, realitzat per la Filmoteca de Catalunya amb la col•laboració del CECC (Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya), com una gegantesca magdalena de Proust que evoca diversos records o ens permet viatjar al passat per entendre millor el present. La veritable raó d’aquest Esmalt i betum –substàncies que en altres temps es fabricaven amb cel•luloide reciclat– gràcies a les aportacions de tots els productors que ens han cedit les seves imatges és, tanmateix, la raó de l’existència de les filmoteques i els cineclubs. Preservar el cinema per poder-lo divulgar és una tasca imprescindible per conservar la memòria audiovisual d’un país. Cosa que, en el cas de Catalunya, també equival a reivindicar la seva identitat.

Un homenatge al cinema català!!

Els programes de "Sessions de Filmoteca" posen a l’abast de cineclubs i entitats sense ànim de lucre una part del patrimoni cinematogràfic català. Les sessions estan subvencionades i no tenen cost per als cineclubs. Incorporen full de sala i un presentador per a la sessió. Podeu consultar tots els programes a la nostra web.

A continuació teniu el llistat de films que apareixen en el muntatge