TROBADA INTERNACIONAL DE CINECLUBS A OURENSE

Els dies 4 i 5 de novembre va tenir lloc els Encontros internacionais de cineclubes a la ciutat d’ Ourense. Organitzat per la Federación de cineclubes de Galicia, la reunió va tenir presència galega, portuguesa i catalana.

La reunió també tenia una motivació especial, i era la denúncia per la situació que està passant la federació que va perdre els ajuts que la Xunta venia donant fins ara. Això deixava a la federació i als cineclubs de Galícia en una situació compromesa.

En el primer acta de les jornades, un representant de la Xunta es va comprometre públicament a donar els ajuts pendents del 2011 i cobrir les despeses del funcionament de l’oficina pel proper any.

La FCC va presentar un panorama de la realitat cineclubista catalana, al mateix temps que va exposar el paper de la federació catalana i la presència internacional.

En altres taules es va exposar el paper de la producció i la distribució de cinema a Galícia i per finalitzar es va donar lectura i a debatre sobre la Carta dels drets del públic de Tabor. Es van recollir algunes conclusions i en breu tindrem el document final.

En matèria de projectes es va parlar de facilitar la circulació d’alguns films entre les tres federacions presents i la FCC proposà la utilització de CINESUD com a plataforma existent que ja treballa pels cineclubs d’arreu.

Totes les imatges aquí: