TROBADA DE CINECLUBS. 15.01.2011. EL REPTE DIGITAL: PROJECCIÓ, DISTRIBUCIÓ I REPTES DE FUTUR

Vic, 15 de gener de 2011

Centre Cívic Remei – Estadi. 11,00h

INTRODUCCIÓ

La situació actual al voltant de la projecció digital fa que moltes coses estiguin canviant. I no només en el camp de la producció sinó també en el de la distribució i de la exhibició. Noves oportunitats s’obren als cineclubs en el desenvolupament de la seva tasca de formació de públic i de projecció d’un tipus de cinema que no troba lloc a les sales comercials.

Coincidint amb que alguns cineclubs ja estan fent el salt a la projecció digital us volem convidar a participar en una trobada de cineclubs per conèixer les possibilitats que tenim al davant i els reptes de futur que de ben segur haurem d’afrontar tard o d’hora. És en aquest moment d’incertesa que els cineclubs podem incidir en les relacions que mantenim amb els distribuïdors de les nostres pel•lícules.

La projecció digital en HD permet ja actualment la projecció de films amb una definició professional. L’arribada de nous projectors amb altes prestacions de projecció i els camins que la distribució està realitzant per estrenar amb la disponibilitat de còpies en Blu-Ray, ens planteja nous reptes de futur que podem encarar creant accions comunes que ens resultin beneficioses per a tots. No podem deixar passar aquest moment per posicionar-nos en un nou marc de relacions que el HD ens proposa.