Trentanou escalons cinemaclub. Projeccions infantils

Ones tranquil·les, escafandristes invisibles, pops de mil potes, algues de tot color, cavallets de mar, vent del nord i aventurers de ponent!!! Ja s’acosta el Petit Nautilus de nou!!! Per tercer estiu consecutiu, atracarà al port de Porto Cristo l’11 de juliol i hi romandrà fins al 22 d’agost!!! Tot a punt idò!!! Aquí teniu les dates, preparau les vostres agendes de sorra!!!

Dimecres 11 de juliol, 20h

EL PETIT PRÍNCEP

Mark Osborne

França, 2015. 106 min.

En algun lloc del món modern, viu una nina de nou anys amb la seva mare. Encara que s’estimen, la nina no pot evitar sentir-se atabalada per l’angúnia que li provoquen les exagerades exigències de la seva mare perquè esdevingui, com abans millor, una adulta de profit. Per això, la mare sotmet a la nina a un rigorós pla de vida i d’estudi per a l’estiu, en el que difícilment podrà jugar o fer nous amics. Malgrat tot, la nina trobarà una escletxa de temps per a conèixer i fer-se amiga del seu veí més proper, un padrí que va ser en la seva joventut un intrèpid aviador. Gràcies a ell coneixerà la meravellosa història del Petit Príncep i viurà una gran aventura, en la qual comprendrà la importància de poder viure les delícies de la infància per poder aprendre així que l’essencial per a créixer i entrar a la vida adulta és invisible als ulls.

Dimecres 25 de juliol, 20h

EL GRÚFAL

Max Lang i Jakob Schuh

Regne Unit, 2009. 55 min.

Un ratolí passeja alegrement pel bosc. Té molta gana, així que decideix anar a recollir avellanes per atipar-se’n. Pel camí es troba amb una guineu, un mussol i una serp tan afamats com ell. Tots tres el volen convidar a dinar, emperò el ratolí, que no es fia gens de les seves intencions, declina molt amablement cadascuna de les invitacions. Sap bé que tot plegat és una trampa i que serà ell segurament l’ingredient principal de la menjua. Com a excusa, s’inventa una cita ineludible amb el seu bon amic grúfal, una bèstia enorme i peluda fruit de la seva imaginació a qui li encanta menjar guineus, mussols i serps. De tornada a casa emperò, es troba cara a cara amb un autèntic grúfal. … que finalment resulta no ser un ésser tan fictici com es pensava.

Dimecres, 8 d’agost. 20h

ANINA

Alfredo Soderguit

Uruguai, 2013. 81 min.

Anina Yatay Salas és una nina de deu anys. Per una d’aquestes caramboles de la vida, el seu nom és un palíndrom, és a dir, es llegeix igual cap envant que cap enrera. Aquest fet provoca les rialles d’alguns dels seus companys d’escola, en particular de Yisel, a qui Anina no pot mirar sense veure una elefanta. Quan la seva paciència s’esgota, Anina s’embolica amb una brega amb ella sense miraments. Separades pels professors, les nines reben el seu càstig dins un sobre negre tancat que no podran obrir fins haver passat una setmana sencera. Anina, molt impacient per saber el càstig que s’amaga en el sobre misteriós, es ficarà encara més dins un embull de problemes per culpa del seu neguit. Cercar i entendre el contingut del sobre esdevindrà per Anina, quasi sense adonar-se’n, una clau per entendre el món que l’enrevolta.

Dimecres 22 d’agost, 20h

GRAND PRIX A LA MUNTANYA DELS INVENTS

Ivo Caprino

Noruega, 1975. 88 min.

Reodor és un mecànic de bicicletes que viu una mica al marge de tot al cim d’una muntanya amb els seus companys i ajudants Ludvig, un eriçó pessimista i melancòlic i Solan, una garsa del més desperta i valenta. Allà dalt passen els seus dies practicant el seu hobby més estimat; inventar tota mena d’artefactes sense més objectiu que gaudir del que més els hi agrada. Fins que un dia se n’adonen que Rudolf, un antic ajudant de Teodor els hi ha robat la fórmula d’un prototip de motor de cotxe que en Reodor havia dissenyat i amb el que ha aconseguit pujar al primer lloc del rànquing mundial de Formula 1. Ben decidits a posar les coses al seu lloc, tots tres s’arromanguen ben arromangats i es posen a construir Ill Tempo Gigante, un cotxe que portarà un motor encara millor i amb el que volen prendre el títol al lladregot.

Entrada de franc!!!

Organitza: TrentaNouEscalons, Junta de Districte de Porto Cristo i Departament Cultura Manacor.

Moltes gràcies per tot a Rita&Luca Films, Pack Màgic, Wanda Visión, Raindogs Cine i a la Federació Catalana de Cineclubs!!!

Bon estiu, molts de capficos i que la força de la imaginació ens acompanyi sempre!!!