NOVETATS LEGALS I OBLIGATÒRIES PER A TOTES LES ASSOCIACIONS

Us fem arribar aquesta informació molt important. Anirem informant

NOVA LLEI DE TRANSPARÈNCIA (veure aqui el document Llei Transparència)

PRINCIPALS NOVETATS LEGISLATIVES A NIVELL FISCAL (veure aqui document prals. novetats legislatives nov 2014)

CREACIÓ CONSELL ASSOCIACIONISME CULTURAL

Resum de la reunió de la Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció culturals

1-NOVA LLEI DE TRANSPARÈNCIA

2-PRALS. NOVETATS LEGISLATIVES: LLEI PREVENCIÓ BLANQUEIG DE CAPITALS/ REFORMA FISCAL (veure document Reforma fiscal)

1. NOVA LLEI DE TRANSPARÈNCIA: Aquesta llei ENTRA EN VIGOR EL 10/12/14 i obliga a les entitats que compleixin alguns requisits a publicitar al web totes les ajudes públíques que rebin

LLEI PREVENCIÓ BLANQUEIG: Deures de les entitats per prevenir el blanqueig (p. ex en donacions)

NOVETATS LEGISLATIVES: LABORALS I FISCALS: totes aquestes novetats comporten un control més estricte a nivell laboral, comptable i fiscal. Obligarà a totes les entitats donades d’alta (això vol dir totes les que tinguin un NIF facin o no activitats i moguin els diners que moguin) a portar una comptablitat més "professional". La FCC en molts temes ja està al dia amb la gestoria (comptabilitat doble partida, presentació model 347, Impost Societats, regularització laboral…)

La idea és fer diverses xerrades entre gener i març per tot el territori per a que TOTES les entitats tinguin accès a aquesta informació de manera més detallada i puguin plantejar tots els dubtes. En aquest sentit, demanen cooperació de les federacions tant per aportar el contacte dels nostres gestors (si porten temes associacions) com informar als nostres federats

Totes aquestes noves lleis o reformes de lleis afecten a TOTES LES ENTITATS que tinguin un NIF (això vol dir que encara que ni tinguin activitat sino estan donades de baixa se’ls aplica)

3-CREACIÓ CONSELL ASSOCIACIONISME CULTURAL: EIXOS PER COMENÇAR A TREBALLAR EN EL CONSELL CONSULTIU (al mail de sota hi ha un link a la publicació al DOGC)

Em primer lloc demanen que enviem ja els noms per al Consell

Proposen 4 eixos de treball per començar (això és decissió final del Consell)

1.ASSESSORAMENT DE TOTS AQUESTS NOUS TEMES: conjuntament entre federacions i Cultura Popular perquè es pugui explicar de manera presencial al màxim d’entitats (volen arribar a com a mínim una reunió per comarca)

2.MANCOMUNAR SERVEIS: plantejar com les federacions podrien arribar a mancomunar serveis

3. REAGRUPRAR ENTITATS O INTEGRACIÓ EN D’ALTRES MéS GRANS: com cada vegada hi ha més obligacions potser plantejar si algunes entitats volen reagrupar-se o si volen mitjançant per exemple un conveni de col·laboració integra-se a alguna més gran (tipus Ateneu, per exemple)

4.QUE ES DONIN DE BAIXA LES ENTITATS INOPERATIVES. Mentre hi hagi un NIF, hi haurà l’obligació de per exemple presentar l’Impost de Societats, això vol dir que Hisenda li pot reclamar a la darrera junta inscrita, per això és important donar-se de baixa de manera oficial al Departament de Jusñícia per poder donar de baixa el NIF