LA FCC VA SER CRIDADA AL PARLAMENT DE CATALUNYA PER TRACTAR LES MODIFICACIONS A LA LLEI DEL CINEMA

Us fem arribar el text que es va llegir al Parlament de Catalunya aquest 12 de Marc i el vídeo:

Compareixença de la Federació catalana de cineclubs per sol·licitud de la Comissió de Cultura i Llengua en relació amb el Projecte de llei de modificació de la Llei 20/2010, del 7 de juliol, del cinema (tram. 200-00019/10).

12 de març 2015.

Senyors, senyores,

Els cineclubs a Catalunya representem l’opció de la societat civil organitzada, treballem, des de fa ja més de 80 anys, en el dret fonamental del públic a l’accés a la cultura i en la seva formació amb el cinema com a eina.

Durant aquests anys i cada vegada més, els cineclubs, que en l’actualitat som una cinquantena arreu del nostre país, ens hem convertit en un focus de resistència, ja que som dels pocs que projectem cinema d’autor, cinema europeu, espanyol i català a comarques. I ens afirmen com a punts de difusió cinematogràfica allà on els exhibidors fa temps van decidir triar opcions molt més comercials.

A més a més, cal remarcar la singularitat del cineclubisme a l’àmbit català, que és un tret diferencial amb la resta de l’Estat Espanyol i una realitat que ens acosta als plantejaments cinematogràfics d’arreu del món.

La Federació Catalana de Cineclubs és membre de la Federació Internacional de Cineclubs. I en l’actualitat no hi ha representant estatal dels cineclubs espanyols. Si fóssim una federació esportiva en comptes de cultural seríem la selecció catalana del cinema.

Els cineclubs de Catalunya anem de la mà de distribuïdors, productors i creadors audiovisuals. Contribuïm a la difusió de la cultura cinematogràfica, l’any 2013 vam arribar a més 80000 espectadors, en 1032 sessions programades. Si fóssim un Festival seriem el segon Festival de Cinema de Catalunya després del de Sitges en nombre d’espectadors. Tanmateix la nostra activitat té una capil·laritat arreu del territori i durant tot l’any.