LA FCC OBRE L’OFICINA ADMINISTRATIVA DE LA FEDERACIÓ INTERNACIONAL DE CINECLUBS A BARCELONA

La Federació Catalana de Cineclubs (FCC) ha obert recentment l’oficina administrativa de la Federació Internacional de Cineclubs (FICC) a Barcelona. Des d’aquest espai ens dedicarem a trobar finançament pels projectes de la FICC així com gestió de tasques d’administració i comunicació.

La FICC és una entitat nascuda al 1947 a Cannes que vetlla per un moviment cineclubista mundial fort i representatiu. Reivindica el dret del públic a l’accés a films de qualitat tot incidint en la seva formació.

Pel que fa a la vessant internacional, l’any 1986 la FCC ingressà a la FICC com a federació que no representa un estat. El 2001 entrà com a membre de ple dret aconseguint que la FICC modifiqués els seus estatuts per reconèixer països sense estat. Actualment l’entitat catalana té la responsabilitat de la Secretaria General.

Amb aquesta fita es consolida el posicionament català dins d’aquesta organització internacional.