LA FCC AL FORO SOCIAL MUNDIAL A TUNIS PRESENTANT EL PROJECTE INTERNACIONAL CINESUD

Del 28 al 30 de març, la Federació catalana de cineclubs (FCC) participarà en el Foro Social Mundial presentant la iniciativa internacional de distribució justa CINESUD de la qual n’és impulsora. Aquest projecte, acompanyat per la Federació internacional de cineclubs (FICC), vol difondre films de difícil distribució entre cineclubs de tot el món. L’accés a la cultura cinematogràfica és una eina indispensable per la construcció democràtica de les nostres societats. Sovint els films no poden accedir a les xarxes de distribució habitual, que es mouen naturalment amb una intencionalitat lucrativa. CINESUD vol promoure un tipus de cinema alternatiu entre el que predomina el curt i el documental i al que li és molt difícil traspassar fronteres. La projecció dels films CINESUD, a través la plataforma dels cineclubs, assegura la possibilitat de debat i intercanvi d’opinions al finalitzar les projeccions. El dia 29 de març tindrà lloc a Tunis una taula rodona per presentar el projecte on participaran Marcela Aguilar (Responsable de CINESUD a Colòmbia), Claudino de Jesus (President de la FICC – Brasil) i Julio Lamaña – Catalunya (Responsable CINESUD a Europa i nord d’Àfrica).

Més info a http://plataformacinesud.wordpress.com