LA FCC A L’ASSEMBLEA GENERAL DE LA FEDERACIÓ INTERNACIONAL DE CINECLUBS A TUNISIA

La Federació catalana de cineclubs (FCC) ha participat a Tunisia de dos esdeveniments importants: el Foro Social Mundial i l’Assemblea General de la Federació internacional de cineclubs (FICC).

Aquesta reunió històrica a Àfica i en el món àrab, especialment en el marc tunisià que viu immers en un procés revolucionari per la lluita d’una democràcia pròpia, atorgava un marc polític i social que ens va impressionar. L’equip organitzatiu de joves ens demostrà la força d’aquest poble. Volem agraïr des de la FCC el treball de l’organització dels amics i companys de la Federació tunesina de cineclubs. Mai en els últims 10 anys havíem pogut assistir a una trobada cineclubista internacional en el que es disposés d’una setmana per treballar. Va ser una gran oportunitat per debatre i conèixer realitats cineclubistes molt diferents. També va ser un rècord de participació en quant a països representats i a nombre de delegats. L’apertura a noves persones i noves generacions garantitza el futur de la FICC. Les persones que es van incorporar al nou comitè executiu representen a aquestes noves generacions. Les diferents taules de treball, la lectura dels informes de les diferents federacions i socis membres ens permeten constatar que el cineclubisme és un fenomen global, ric en la seva diversitat i que comparteix problemes comuns, especialment els que tenen que veure amb l’accés a les pel•lícules. Dins aquesta diversitat, la FCC va participar representant la realitat del cineclubisme català. Els delegats varen confiar en la continuïtat de la FCC dins el càrrec de Secretari General. Molts són els reptes de futur, com consolidar l’oficina de Barcelona i aconseguir finançament pels projectes de la FICC. Amb els ànims i l’energia renovada esperem que l’aportació de la FCC a la FICC estigui a l’alçada dels cineclubs de Catalunya.

Aquest document vol ser la crònica. Seguiu llegint…