JUSTIN MOLOTNIKOV PRESENTARÀ A CATALUNYA LA SEVA PEL·LÍCULA GUANYADORA D’UN BAFTA AL MILLOR FILM 2012

Hi ha pel•lícules de qualitat, presents a festivals internacionals de prestigi que no s’estrenen a les sales comercials. Amb tot, no interessen als distribuïdors comercials, i conseqüentment no tenen l’oportunitat d’arribar al públic. Des de la Federació Catalana de Cineclubs, amb la complicitat de diversos cineclubs, Proposem un circuit per aquests títols inèdits i sense estrena comercial a Espanya, i que es presentarien en exclusiva, en versió original subtitulada. Després de "20 sigarette" i "La vida util" arriba "Crying With Laughter". El director, vingut especialment des de Escòcia fara un tour per les següents sales:

DIUMENGE 4 NOVEMBRE: CINECLUB MANRESA. Teatre Conservatori. 18,30h

DIMARTS 6 NOVEMBRE: CINECLUB VIC. Espai ETC. 22,00h

DIMECRES 7 NOVEMBRE: FILMOTECA DE CATALUNYA. Sala Laya. 19,00

DIJOUS 8 NOVEMBRE : CINECLUB DIÒPTRIA. CAT Cinemes. 22,30h

CRIYING WITH LAUGHTER

Direcció : Justin Molotnikov; Guió : Justin Molotnikov; Producció : Claire Mundell, Rachel Robey, Alastair Clark; Comp. Prod : Frisky Films (Edinburgh), Synchronicity Films Ltd. (Glasgow), Wellington Films (Nottingham): Fotografia : Martin Radich. Intèrprets : Stephen McCole, Malcolm Shields, Andrew Neil, Jo Hartley, Laura Keenan

Any : 2009; Nacionalitat : UK; Durada : 93 min.

“Això ha de ser una broma pesada” diu el monologuista Joey Frisk sobre les seves pròpies aventures. I es converteix en la frase que defineix la pel•lícula. Joey Frisk, còmic professional, vividor i amant de la festa, a mig camí entre triomfar del tot i caure al pou, viurà una setmana infernal en veure’s involucrat en un crim. Tot just quan una agent yankee va a visitar-lo per a veure el seu show còmic, que és la mateixa setmana en la qual la seva ex-esposa li vol llevar la custòdia de la seva filla, el llogater el vol fotre fora del seu apartament i un misteriós company d’escola reapareix a la seva vida per a detonar tota la situació, fins a dur-la a uns nivells de tensió poc esperats a l’arrencada de la pel•lícula. Filmada als voltants d’Edimburg, amb unes localitzacions espectaculars, aquesta sarcàstica tragicomedia es fonameta en una gran actuació i un guió meticulós i mil•limetrat.

Bafta a la Millor Pel•lícula al Edimburgh International film Festival on també ha estat nominada a Millor Actor i Millor Guió