Festival Gollut 2018. Inicia el seu camí

El 5è Festival Gollut comença el seu camí. Oberta la convocatòria de films i reportatges de fotografia. El certamen se celebrarà del 12 d’octubre al 3 de novembre

El festival d’enguany, tindrà les següents seccions a competició: curtmetratge, llargmetratge, medi ambient i muntanya i reportatges de fotoperiodisme social i de medi ambient i muntanya.

CONVOCATÒRIA OBERTA. CONSULTA LES BASES !

El Festival Gollut dóna nom als nans de Ribes, els golluts, comunitat que va ser discriminada fins la seva desaparició a mitjans del segle XX. Els reivindica i dignifica. Projecta i premia a obres que transmeten valors amb compromís social, mediambiental, que informen o denuncien fets que afecten a la societat i que no es difonen suficientment a les sales de cinema, mitjans de comunicació o canals de distribució audiovisual habituals.

Es pot presentar qualsevol film de ficció o documental, curtmetratge o llargmetratge, nacional o internacional que tingui com a línia argumental principal la conscienciació mediambiental, valors dels esports en l’àmbit de la muntanya, o mostri alguna forma d’activisme en favor del medi ambient i el respecte a l’entorn natural.

Es pot presentar qualsevol film documental o de ficció nacional o internacional que tingui com a tema la conscienciació social, política, investigació periodística o històrica, o mostri alguna forma d’activisme en favor dels drets humans i la diversitat de cultures.

Es pot presentar un conjunt de fotografies digitals que tinguin com a narrativa temàtica principal la conscienciació mediambiental, valors dels esports en l’àmbit de la muntanya, o mostri alguna forma d’activisme en favor del medi ambient i el respecte a l’entorn natural.

CONVOCATÒRIA OBERTA. CONSULTA LES BASES !

El Festival Gollut, avançament de la cinquena edició

El Festival Gollut encara la 5a edició amb una consolidació del model organitzatiu i de la expansió territorial multiseu per la demarcació de Girona per fer-lo sostenible. Les localitats que se sumen són Planoles, Lloret de Mar i Girona. El Festival d’enguany tornarà a ser organitzat per Dinàmic Enginy, en col·laboració amb els Amics del Cinema de la Vall de Ribes i de les entitats que acolliran les subseus.

A banda de les projeccions cinematogràfiques, comptarà amb conferències divulgatives amb personalitats de referència i que fomentaran el debat, concerts de música, exposicions, activitats infantils i activitats fora de concurs.

S’amplien les seus on es realitzarà. 11 localitats diferents confirmades de moment, amb el gruix del festival a Ribes de Freser, i amb la presentació al públic a Barcelona a la Filmoteca de Catalunya i a Girona al Cinema Truffaut.

Es realitzaran sessions especials des del 22 de setembre a l’ú de desembre de 2018. Aquestes són les seus confirmades.

Ribes de Freser

Vall de Núria – Queralbs – Planoles – Sant Joan de les Abadesses

Figueres – Cassà de la Selva – Lloret de Mar

Girona – Barcelona – Basilea

Us aninem a participar-hi!

Amics del Cinema de la Vall de Ribes

El cineclub de les persones que fem viure el Cinema Catalunya