Ens ha deixal el company Miquel Vinyals del Cineclub La Garriga

Dersuuuuuu!!! …. Capitááán!!!

Tribut a Miquel Vinyals

Hola Miquel, els del cineclub et volem donar les gràcies per tot, i hem pensat que ho volíem fer públicament, perquè és molta la gent que t’estima i voldrà fer seu aquest agraïment, i perquè volem que tothom sàpiga que la teva petja roman.

No cal que t’expliquem com en són, de divertides i entranyables, les reunions del cineclub. La Junta actual té de bo que hi cap tothom, els despistats i les impetuoses, les racionals i els tímids, els descarats i les somiatruites, els joves i les friquis, les poetes i els intel·lectuals: tothom parla, tothom riu i construïm plegats. I després hi ets tu, afortunat compendi de totes les humanitats.

Bona part dels èxits i dels moments de felicitat de la nostra entitat tenen la teva empremta, aquella característica tan teva que ens ha proporcionat, sovint, l’equilibri perfecte entre el seny i la rauxa. En bona part gràcies a tu, el cineclub s’apropa als 25 anys de vida; en bona part gràcies a tu, la bogeria que va significar la campanya SOS Alhambra va arribar a bon port, i avui, cinc anys després, seguim gaudint d’un cinema de primera a la Garriga.

Al tresor d’aquest equilibri cal afegir-hi un parell o tres d’ingredients: l’eclecticisme, la consciència cívica i la bonhomia. Que ets un eclèctic ho il·lustren perfectament els teus gustos cinematogràfics: no et fa falta renunciar a res, ni a l’entreteniment pur dels productes de Hollywood ni al cinema més avantguardista, europeu o exòtic, ni als curtmetratges experimentals ni als clàssics de tota la vida ni a les rareses de sèrie B. Tot ho entomes de gust, i tot ho gaudeixes: un privilegi! Que tens una deliciosa consciència cívica ho saben, també, els del Centre Excursionista de la Garriga o els de l’Aula de la Universitat a l’Abast. Tens clar que la cultura i la natura són bens col·lectius, i actues amb una responsabilitat social que, de tan inclusiva, emociona. Pel que fa la bonhomia, la tens impresa a la cara: respectuós en la conversa, solidari en les alegries i en les penes, mai t’hem sentit alçar la veu o denigrar a ningú.

Ara te’n vas, diuen. Nosaltres sabem que no és així: sabem que, com el capità i el caçador de Dersu Uzala, periòdicament ens retrobarem a la sala fosca. Nosaltres cridarem Dersuuuuuuu!!!, i tu ens contestaràs Capitááán!!! I ens abraçarem.

Cineclub la Garriga