"ELS QUADERNS DELS CINECLUBS". UNA NOVA PUBLICACIÓ D’ABAST INTERNACIONAL

Estem orgullosos de presentar el primer número de Els quaderns dels cineclubs, amb l’esperança que tindrà el seu lloc en la galeria de publicacions sobre cinema que constitueix una marca i una prova de la nostra importància en l’evolució de la història del cinema ( la crítica de cinema en premsa, la crítica moderna i la teoria del cinema van tenir el seu origen en les revistes i diversos quaderns publicats per cineclubs). De fet, aquest "quadern" té com a objectiu recopilar informació i idees dels cineclubs de tot el món i provocar la discussió a nivell planetari. Una publicació de debat per al segle XXI.

Aquest primer número, com els que seguiran, té un Tema central, al voltant del qual graviten diversos textos. Amb motiu de la 3 ª Conferència Mundial de Cineclubs i l’Assemblea General de la Federació Internacional de Cineclubs, ambdues celebrades al Brasil el desembre de 2010, el nostre tema principal és La Carta de Tabor pels Drets del Públic, i les condicions que van conduir a la seva proposta i aprovació en la reunió internacional de Tabor, el 1987.