General

CORRECURTS 2011. CURTS PREMIATS

En aquesta sisena edició s’han presentat a concurs 22 equips, dels quals 18 han pogut entregar el seu Correcurt. L’objecte escollit ha sigut una ampolla de cervesa “Franziskaner”.

El jurat del premi Correcurts, format per:

– El llibreter i president del Col•lectiu de Crítics de Cinema de Girona Guillem Terribas

– L’artista cassanenca Marta Rich

– i el responsable del festival Curt.doc de Vidreres Pau Savall

ha arribat al següent veredicte:

– Premi a la millor interpretació a Aida Martínez per “A reveure”, per la diversitat de registres del personatge protagonista

– Premi a millor guió per “Futur negre”, de Lluís Hereu, per tractar-se d’un guió original, arriscat i sense fisures.

El jurat també vol destacar “Franziskaner i Judas”, d’Anna Cañigueral, per tractar-se d’una pel•lícula d’animació, plena d’originalitat i que pren les cerveses com a grans protagonistes.

Premis amb dotació econòmica:

– 3er. premi, dotat amb 100 euros, per “Futur negre”, de Lluís Hereu (Vilobí d’Onyar). Per donar la volta al que aparentent és bo i acaba essent dolent

– 2on. premi, dotat amb 300 euros, per la seva originalitat,, bona factura i per les interpretacions del trio protagonista, per “Ja la tens”, dels Dirty Forty’s (Cassà de la Selva).

– 1er. premi, dotat amb 600 euros, per la seva manera d’explicar una història ben lligada i amb sentit de l’humor, i pel seu homenatge al cinema de sang i fetge, per “La tarda del mort bevent”, de David Ruiz Paco Cavero i Jordi Martínez (Vilafant).

Premi Miquel Porter i Moix, otorgat per la Federació Catalana de Cineclubs

El jurat, que han format:

– Pau Saavedra, per part del Cine Club 8 ½ de Cassà

– La Jordina Medalla en representació del Cineclub Assoc. Cultural de Granollers

– Josep Costa, del CineClub Olot

Ha tingut una deliveració complicada, i per això vol fer menció especial a “Judas i Franciskaner”, d’Anna Canyigueral, i “L’ampolla”, dels Germans Fardo.

I ha decidit otorgar el premi Miquel Porter i Moix, dotat amb 300 euros, per la seva qualitat tècnica, posada en escena i interpretacions, per la bona integració de l’objecte en la història, i per explicar una història rodona i amb sentit de l’humor, a “Ja la tens”, de Dirty Forty’s.