COMUNICAT DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS

En el marc de les 5es Jornades del cineclubisme català celebrades a Granollers els dies 15 i 16 de maig 2010 s’arribà per majoria dels cineclubs presents a l’acord de redactar un text de suport a l’Estatut de Catalunya retingut al TC.

Davant de la situació d’impàs en que es troba l’aprovació de l’Estatut de Catalunya per part del Tribunal Constitucional Espanyol i de la seva anòmala situació, la Federació catalana de cineclubs expressa públicament el seu suport a la Resolució aprovada pel Parlament de Catalunya el dia 29 d’abril i en especial demana:

• La renovació del Tribunal Constitucional Espanyol.

• La modificació de la Llei orgànica del Tribunal Constitucional, per tal de que es declari incompetent front els estatuts referendats pel poble.

• La incompetència de l’actual Tribunal Constitucional respecte a l’Estatut de Catalunya.

Barcelona, 31 de maig del 2010