Cineclub AG Granollers. "La vida segueix amb HDC"

Cineclub Associació Cultural de Granollers. Presentació del documental "La vida segueix amb HDC"

El proper dimarts, 28 de febrer, és el Dia Mundial de les Malalties Rares, i al Cineclub AC estrenaran la versió catalana del documental LA VIDA SEGUEIX AMB HDC, la HDC és una d’aquestes malalties i significa Hèrnia Diafragmàtica Congènita.

Es tracta d’una malformació al diafragma que provoca que hi hagi un forat pel qual els òrgans s’escampen a través de l’abdomen pressionant els pulmons. El diagnòstic es fa abans del naixement, i en molts casos ja es fa una intervenció abans del naixement. Afecta a 1 de cada 2000 o 4000 naixements. La mortaldat és del 50 %.

Es un documental dur, però crec que el que vèiem és admirable. La fortalesa dels pares i les ganes de viure dels fills, reconforta. Seguim a 7 famílies que ens expliquen com han viscut les seves pròpies experiències. Ja fa uns anys alguns pares van decidir crear una Associació , La vida con HDC, una entitat que dedica els seus esforços d’una banda a cercar recursos per la investigació, i per una altra a donar suport moral als nous pares als qui detecten que els seus fills tenen aquesta malaltia.

Aquí teniu el trailer