CICLE DE CINEMA FINÈS PELS CINECLUBS CATALANS

Fruit d’un acord amb l’instituto iberoamericano de Finlandia i la FCC us proposem aquest cicle de cinema finès amb un cicle de tres títols en 35mm. Les pel•lícules són totalment gratuïtes i tan sols tindran el cost del transport. Projeccions a partir de gener. Els títols són:

ELIA

Basada en fets reals, Eila explica la història d’una dona de la neteja, que conjuntament amb les seves companyes s’enfronta a l’Estat per acomiadaments il·legals. És la història d’una dona que passa de ser tímida a ser una persona valenta.

POBLE DE SILENCI

Kari Väänänen és internacionalment conegut per ser l’actor preferit dels germans Kaurismäki (Helsinki Napoli All Night Long, Nubes pasajeras…). També realitza les sevs pròpies pel·lícules i Pueblo de silencio és un bon exemple; ha estat escrita i dirigida per Kari Väänänen.

PUEBLO DE SILENCIO tracta de l’assassinat de l’habitant d’un poble, sobre el qual sembla que tots els veïns del mateix guarden silenci. Fins al poble arriba un nou policia que desitja resoldre el cas, però es troba amb que tothom calla.

A CIEGAS

Dos nois de 9 anys, Jontti i Länki, viuen en una ciutat costera de Finlandia als anys 1960. El somni de Länki és escapar-se a la mar, on segons els rumors ha mort el seu pare. Jontti tambén ha de descobrir que el seu pare no és el que aparenta i quan aquest es va de casa per viure amb altra dona, Jontti decideix fer tot el possible per que torni.

AQUÍ PODREU CONSULTAR EL DOSSIER COMPLERT