41 MOLODIST, Fest. Intern. de Cinema a Kiev. Per Raquel Llorca.

Informe presentat per Raquel Llorca del cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola del Vallès en el seu pas com a jurat del premi Quijote de la Federació internacional de cineclubs a Kiev.

“Molodist” és un festival de cinema que té com a objectiu recolzar pel•lícules de joves directors. Va començar fa 41 anys amb una durada de dos dies on es van projectar 33 pel•lícules d’estudiants de Kiev.

Des de llavors tant el nombre com el ventall geogràfic de les pel•lícules del festival s’ha ampliat any rera any. Durant aquest any més de 300 pel•lícules s’han projectat, incloent països d’Europa Occidental i de mig orient. Avuí en dia Molodist es troba entre els 12 millors festivals en el món, i alhora manté encara la seva essència com el primer any: donar a conèixer nous noms i nous treballs al món del cinema.

Tal i com el director de programació va anunciar, aquest any el festival tornava als seus orígens constituïnt-se en un fòrum de cinema al país, desproveït de luxes excessius on el més important no va succeïr a la catifa vermella sino a les sales de cinema.