10 DE MAIG. DIA INTERNACIONAL DEL PÚBLIC

El dia 10 de maig és el dia internacional del públic. Els cineclubs de tot el món, organitzacions del públic, aprofiten aquest dia per recordar la data. Teniu més informació sobre el que es recorda en aquest link: http://www.federaciocatalanacineclubs.cat/news/2012/04/20/0001

Us adjuntem la Carta internacional dels drets del públic, signada per més de 70 països en 1987 i totalment vigent. Us volem proposar que en les activitats que organitzeu aquella setmana pogueu imprimir la carta i repartir-la entre el vostre públic. Amb l’objectiu de despertar la consciència del vostre públic en tant que posseïdors d’uns deures bàsics que els hi han de garantir l’accés a la cultura cinematogràfica. Els cineclubs treballem en aquest sentit.

Si feu alguna comunicació especial o activitat en aquest sentit feu-nos-ho saber i farem una nota especial que mourem a nivell internacional amb aquells cineclubs que es vulguin adherir a aquesta proposta.

Es dóna la formidable casualitat de que el 10 de maig és la data de naixement de Miquel Porter, persona clau en el desenvolupament del cineclubisme en els anys 60 i 70. Us recordem que la FCC i l’Associació d’amics de Miquel Porter organitzen el Premi Miquel Porter en alguns festivals organitzats per cineclubs. Voldríem fer-vos arribar la proposta, per ser discutida durant la nostra propera Assemblea General a Cassà de la Selva. Seria la de declarar aquest 10 de maig el “Día del cineclubisme català” en el que poguéssim fer activitats per recordar que la nostra activitat de formació de públics és imprescindible. Molt més en els temps que corren.