10 DE MAIG. DIA INTERNACIONAL DEL PÚBLIC I DIA DEL CINECLUBISME CATALÀ

El dia 10 de maig va ser considerat per la comunitat cineclubista internacional com el dia internacional del públic. Es recorda la primera càrrega coneguda contra el públic d’un espectacle teatral a Nova York i que us expliquem a continuació. Tambè, en el cas català, recordem el naixement de Miquel Porter i Moix, figura capdal del cineclubisme català especialment a les décades dels 60′ i 70′. A l’ùltima Assemblea General de la Federació catalana de cineclubs, els cineclubs allà reunits van decidir adoptar aquesta data com el Dia del cineclubisme català, un dia per recordar que estem defensant els drets del nostre pùblic tal i com van quedar reflectits a la carta de Tabor, signada per més de 70 paîssos al 1987. Convidem doncs als cineclubs a festejar-ho de la forma que els hi sembli, intentant comunicar al nostre públic la nostra tasca i la nostra funciò social. NOSALTRES SOM EL PÚBLIC!!!